معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع همه گیری کووید۱۹ تا روز ۸ خرداد، بالغ بر ۲۷۶ هزار و ۶۶۹ بیمار در استان فارس شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 29 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر عبدالرسول همتی شنبه ۸ خرداد در جلسه ارائه آمار وضعیت شیوع کروناویروس در فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، تعداد ۲۶۱ هزار و ۲۰۳ مورد مثبت قطعی با انجام ۹۰۳ هزار و ۶۷۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان فارس، شناسایی شده‌اند.

او گفت: همچنین با اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی در استان فارس ۱۰۳ هزار و ۹۹۸ مورد تست سریع برای افراد مشکوک انجام و از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۶۶ مورد مثبت گزارش شده است.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان فارس بستری هستند را ۱۱۳۴ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۹۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

جان باختن ۱۶ بیمار ۲۴ ساعت گذشته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از جان باختن ۱۶ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع این همه گیری تاکنون ۴۵۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان خود را از دست داده‌اند. خوشبختانه ۲۵۳ هزار و ۵ بیمار هم بهبود یافته‌اند.

همتی با بیان اینکه از کل بیماران شناسایی شده کرونا در فارس ۱۲۳ هزار مورد مربوط به شهرستان شیراز بوده است، گفت: کازرون با ۸۷۸۷ مورد؛ مرودشت با ۶۹۹۴ مورد؛ ممسنی با ۵۵۷۷ مورد؛ داراب با ۵۰۹۵ مورد؛ فیروزآباد با ۴۴۵۳ مورد؛ کوه چنار با ۳۶۹۶ مورد؛ آباده با ۳۶۵۲مورد؛ استهبان با ۳۲۴۸ مورد؛ کوار با ۳۲۰۱ مورد؛ اقلید با ۲۹۴۸ مورد؛ سپیدان با ۲۸۶۹ مورد؛ لامرد با ۲۸۶۱ مورد؛ نی ریز با ۲۶۱۱ مورد؛ فراشبند با ۲۳۹۱ مورد؛ قیروکارزین با ۲۳۳۸ مورد؛ زرین دشت با ۲۳۳۷ مورد؛ رستم با ۲۲۵۴ مورد؛ ارسنجان با ۲۰۷۵ مورد؛ زرقان با ۱۹۸۸ مورد؛ خرم بید با ۱۸۶۷ مورد؛ خرامه با ۱۷۳۹ مورد؛ پاسارگاد با ۱۷۱۲ مورد؛ مهر با ۱۵۰۲ مورد؛ بوانات با ۱۱۲۲ مورد؛ سروستان با ۱۰۸۴ مورد؛ بختگان با هزار و ۶۷ مورد؛ بیضا با ۱۰۰۵ مورد و سرچهان با ۵۹۶ مورد در رده‌های بعدی جدول تعداد بیماران مبتلا به کرونا در فارس قرار دارند.

تزریق ۳۱۱ هزار دوز واکسن کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در استان فارس تاکنون بیش از ۲۶۶ هزار نفر نوبت اول و بیش از ۴۵ هزار نفر نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، مجموع دوزهای واکسیناسیون در این استان ۳۱۱ هزار دوز اعلام کرد.

او یادآور شد: در حال حاضر موجودی واکسن در استان به پایان رسیده و با توجه به دریافت محموله جدید از وزارت بهداشت، پیش بینی می شود از روز دوشنبه دهم خرداد، واکسیناسیون در استان فارس تداوم یابد.

همتی از اعضای گروه‌های هدف درخواست کرد که فعلا به مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون در فارس مراجعه نکنند و خاطرنشان کرد: هر گونه اطلاعات در خصوص واکسیناسیون، در پایگاه اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی sums.ac.ir قرار خواهد گرفت یا از طریق سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا با استفاده از رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی می شود.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار